ด่วน!! ปิดร้านค้าใน ‘สยามเซ็นเตอร์’ 23-25 ธ.ค.หลังพบ พนง.ติดโควิด-19 เพิ่งไปตลาดในสมุทรสาคร

ด่วน!! ปิดร้านค้าใน ‘สยามเซ็นเตอร์’ 23-25 ธ.ค.หลังพบ พนง.ติดโควิด-19 เพิ่งไปตลาดในสมุทรสาคร

โควิด-19 – เมื่อวันที่ 23 ธันวาคม ผู้สื่อข่าวรายงานว่า เฟซบุ๊กเพจ “Siam Center” ได้โพสต์ประกาศ พร้อมข้อความว่า

ได้รับแจ้งจากร้านพัลแซก Palsaik Korean BBQ ซึ่งตั้งอยู่ที่ชั้น 2 ของศูนย์การค้า สยามเซ็นเตอร์ ว่ามีพนักงานติดเชื้อโควิด-19 จำนวน 1 คน เนื่องจากได้เดินทางไปยังพื้นที่เสี่ยงสูง ที่ จ.สมุทรสาคร โดยทางศูนย์การค้าสยามเซ็นเตอร์ ได้รับแจ้งยืนยันผลการตรวจเชื้อโควิด-19 ในค่ำวันที่ 22 ธันวาคม ที่ผ่านมา

ทางศูนย์การค้า จึงขอแจ้งปิดบริการพื้นที่ร้านดังกล่าวทันทีอย่างน้อย 3 วัน ตั้งแต่วันที่ 23-25 ธันวาคม พร้อมทั้งให้พนักงานภายในร้านทุกคนหยุดปฏิบัติหน้าที่ และเฝ้าระวังอาการเป็นระยะเวลา 14 วัน พร้อมประสานทางร้านอาหาร จัดส่งพนักงานไปตรวจหาเชื้อโควิด-19 ที่โรงพยาบาล และติดตามผล

ทั้งนี้ จะมีการทำความสะอาด Big Cleaning พร้อมพ่น อบ ฆ่าเชื้อไวรัส แบคทีเรียในอากาศ และบนพื้นผิวสัมผัสทุกพื้นที่ ตั้งแต่คืนวันที่ 22 ธันวาคม และจะดำเนินการดังกล่าวอย่างต่อเนื่องทุกคืน

Advertisement

Siam Center Announcement

According to the announcement of the Center for COVID-19 Situation Administration, an employee of Palsaik Korean BBQ, located on Fl. 2, Siam Center, was infected with COVID-19 after visiting the Covid-19 high risk area in Samut Sakhon. We immediately requested the closure of the restaurant for at least 3 days starting from December 23, 2020 onwards. We would like to inform you that we are taking the following steps in accordance with our existing precautionary and preventive measures.

1. All employees of the restaurant to stop coming to work and place themselves under 14-day self-quarantine. We are working closely with the restaurant to ensure that all employees, who had close contact with the infected individual, are immediately screened and tested for COVID-19. Every employee to keep close track on test results.

Advertisement

2. A deep cleansing, including disinfectant spraying and sterilization, was conducted to kill air-borne viruses and bacteria on disinfect surfaces in every area on the evening of December 22, 2020. The cleansing operation to be conducted every night onwards.

We consider the safety of our customers and employees as TOP priority. Thus, we have taken proactive steps and implemented the most stringent preventive measures, including the installation of thermal scanners, the addition of special disinfection systems to the air-conditioning system, the increase of sanitation workers and the cleaning frequency for all touchpoints, and the provision of over 300 hand sanitizer stations.

Therefore, we would like to reassure you that we have taken every step possible and that all tenants and employees are committed to work collaboratively and enhance their utmost in providing services to you safely.

It is our conviction that with strong collaborative of all stakeholders, we look forward to overcoming this crisis and getting back to normal soon.

QR Code
เกาะติดทุกสถานการณ์จาก Line@matichon ได้ที่นี่
Line Image